.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فهرست جامع كانديداهاي عضويت در هيئت رئيسه مجلس

فهرست جامع كانديداهاي عضويت در هيئت رئيسه مجلسدر پي پيوستن دو عضو هيئت رئيسه مجلس هشتم به دولت دهم، رقابت‌ها و رايزني ها براي انتخاب دو نماينده جايگزين آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام سيد محمدرضا ميرتاج‌الديني نماينده تبريز و عضو هيئت رئيسه مجلس بود كه پس از همراهي با رئيس جمهور در سفر به نيويورك، براي همكاري با دولت مورد توجه محمود احمدي نژاد قرار گرفت و هفته گذشته از سوي وي براي تصدي معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري انتخاب شد.
حميدرضا حاجي بابايي نماينده همدان و ديگر عضو هيئت رئيسه مجلس بود كه به دليل برخورداري از تجربه فعاليت موثر در نظام تعليم و تربيت و تصدي مسئوليت فراكسيون فرهنگيان در مجالس هفتم و هشتم، براي تصدي وزارت آموزش و پرورش از سوي رئيس جمهور در نظر گرفته شد و او توانست با كسب راي بالا از همكاران خود، به دولت راه يابد.
اينك كه هيئت رئيسه مجلس از نعمت حضور دو چهره رسانه اي خود در اين جايگاه محروم شده، رقابت‌ها و رايزني ها براي انتخاب جايگزينان آن دو در خانه ملت آغاز شده تا نمايندگان ملت، روز چهارشنبه از ميان داوطلبان عضويت در هيئت رئيسه، دو نفر را برگزينند؛ اگر چه خلاء نمايندگان تبريز و همدان در مرجع قانونگذاري كشور تا زمان برگزاري انتخابات مياندوره اي مجلس هشتم محسوس خواهد بود.
پيش از اين مطرح شده بود كه قرار است حجت‌الاسلام موسي قرباني نماينده قائنات در مجلس كه پيش از اين عضو هيئت رئيسه بود، مجددا و اين بار به جاي حاجي بابايي عضو اين هيئت شود كه وي ضمن تائيد خبر كانديداتوري خود، در گفتگو با خبرنگاران به مزاح اعلام كرد قصد دارد به جايگاه خويش برگردد اما در عين حال برخي نمايندگان متذكر شدند كه "توافق " و "تفاهم " در انتخاب اعضاي هيئت رئيسه مجلس معنا ندارد.
طبيعي است كانديداتوري براي حضور در جايگاه هيئت رئيسه منحصر به يك فرد نمي شود و تلاش ها و رايزني ها در اين زمينه به صورت گسترده از سوي فراكسيون ها انجام مي شود و حتي اگر نمايندگان از حمايت فراكسيوني محروم شوند، به صورت فردي خود را آماده رقابت براي كسب موقعيتي تعيين كننده در قوه مقننه مي كنند.
روز گذشته كه پيوستن حجت‌الاسلام ميرتاج‌الديني و حاجي بابايي به دولت قطعي شد، در كنار نام نماينده قائنات بلافاصله اسامي مختلفي در پارلمان به منظور جايگزيني نمايندگان تبريز و همدان مطرح شد كه از جمله آنها مي توان به اميدوار رضايي نماينده مسجدسليمان (برادر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام) و حسين سبحاني‌ نيا نماينده نيشابور و عضو سابق هيئت رئيسه مجلس اشاره كرد.
چهره ديگر مطرح شده سيد احمدرضا دستغيب نماينده شيراز و دبير كل فراكسيون اقتدار ملي است كه از جوان ترين نمايندگان مجلس هشتم است و در انتخابات خرداد ماه هيئت رئيسه براي سال دوم فعاليت نهاد قانونگذاري توانست 192 راي موافق نمايندگان ملت را هم كسب كند كه البته راي نصاب را به دست نياورد اما بعيد نيست در اين دوره شانس بهتري براي ورود به هيئت مذكور داشته باشد.
فاطمه آجرلو نماينده كرج كه رئيس جمهور وي را براي تصدي وزرات رفاه و تامين اجتماعي پيشنهاد كرد اما نتوانست راي همكاران خود را كسب كند، اين بار با حمايت فراكسيون زنان مجلس مي خواهد كانديداتوري هيئت رئيسه را تجربه كند تا شايد بتواند نقش موثرتر در خانه ملت ايفا كند و گر چه از فراكسيون اقليت هنوز كانديدايي معرفي نشده، اما بعيد نيست كه محمدرضا خباز نماينده كاشمر از سوي برخي اعضاي فراكسيون مذكور كانديدا شود.
محمدحسين فرهنگي نماينده تبريز و ستار هدايت ‌خواه نماينده بويراحمد و دنا كانديداهاي فراكسيون انقلاب اسلامي هستند و ديگر داوطلبان عضويت در هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي را شييب جويجري نماينده اهواز، يوسف نجفي نماينده مراغه و عجب شير، محمد كرمي‌ راد نماينده كرمانشاه، محمدابراهيم نكونام نماينده گلپايگان و خوانسار، اسدالله بادامچيان نماينده تهران، سيدمحمود حسيني دولت ‌آبادي نماينده برخوار و ميمه و جواد جهانگيرزاده نماينده اروميه تشكيل مي دهند كه بايد براي مشخص شدن اينكه كدام يك از آنان به هيئت رئيسه راه پيدا مي كنند، فقط تا فردا منتظر ماند.
بر اساس ماده تبصره ماده 19 آئين نامه داخلي مجلس مصوب ، در صورت فوت يا استعفاي اعضاي هيئت رئيسه مجلس (غير از رئيس مجلس)، بايد بدون تشريفات در جلسه بعد انتخاب فرد يا افراد جديد به عمل آيد و بر اساس تبصره ديگر ماده مذكور، اين انتخاب براي مدت باقيمانده از يك سال عمر هيئت رئيسه دوره فعلي خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.